صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۵۸۳۶۲

اهمیت یک توقیف 

پایگاه بصیرت / گروه سیاسی
رزمندگان نیروی دریایی سپاه ظهر شنبه یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کردند. برخی منابع خبری مدعی شدند، این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» نام دارد، با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مالک آن یک میلیاردر صهیونیستی به نام «ایال عوفر» است.
کشتی تجاری «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) که با تلاش تکاوران ایرانی در نزدیکی تنگه هرمز و بندر اماراتی فجیره توقیف شد، متعلق به ایال عوفر میلیاردر صهیونیست است که مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است؛ البته این نخستین بار نیست که کشتی‌های متعلق به این میلیاردر صهیونیستی، هدف جبهه مقاومت قرار می‌گیرند.
بهمن دو سال قبل هم نفتکش «کامپو اسکوئر» با مالکیت ایال عوفر، در دریای عرب هدف حمله پهپاد شاهد ۱۳۶ قرار گرفته بود.
آذر ماه سال گذشته هم کشتی «سنترال پارک» متعلق به شرکت زودیاک و ایال عوفر، در مجاورت سواحل یمن، هدف حمله قرار گرفت و با تلاش انصارالله توقیف شد؛ اما رسانه‌های غربی برای گرفتن ضرب عملیات غافلگیرانه، آن را به دزدان دریایی سومالی نسبت دادند!
حالا هم که ایران ضربت غافلگیرانه مهم‌تری را به اقتصاد و تجارت رژیم صهیونیستی وارد کرده، رسانه‌های عبری به دست و پا افتاده‌اند تا به زعم خود، زهر  ضربت کاری ایران را بگیرند.
اسرائیل هیوم: منابعی به شبکه سعودی الحدث گفتند که ایران ترجیح داد با ربودن کشتی پرتغالی به ترور فرمانده سپاه قدس در لبنان و سوریه پاسخ دهد.
پاسخ محاوره‌ای این به اصطلاح عملیات روانی، یک کلمه است: «باشه!» ادعای روزنامه صهیونیستی، شیرین کاری با مزه‌ای است؛ اما مانع عملیات انتقامی ایران برای مجازات اسرائیل نخواهد شد.
توصیه می‌شود مخاطبان محترم، از شاهکار عملیاتی اخیر لذت ببرند و به شیطانک‌های عبری و سعودی و انگلیسی کمترین اعتنایی نکنند.
شگرد همیشگی و لو رفته شیطانک‌ها همین است که هر وقت ضربت دردناکی بر صهیونیست‌ها وارد شد، آن را کم‌ارزش نشان دهند و بگویند درد نداشت یا انتقام اصلی جا بزنند.
عیب چندانی هم ندارد؛ لابد سیستم فکری هنگ کرده و داغ شده آنها اندکی خنک می شود؛ اما در عین حال می‌دانند که نباید به داستان‌سرایی خود دل خوش کنند.
ضربات دردناک‌تر در راه است؛ اما دردناک‌تر از همه این است که صهیونیست‌ها پشت سر هم ضربه بخورند و ندانند که عملیات ایذایی با همه آزاردهندگی‌شان، کی تمام می‌شود و ضربت اصلی، کی بر سرشان آوار می‌شود؟!
پس از این حرکت غیورمردانه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جنایتکاران صهیونیستی نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و در بیانیه‌ای نوشتند: «ایران عواقب تشدید اوضاع را متحمل خواهد شد.» ارتش صهیونیستی همچنین ادعا کرد: «ما برای همه سناریوها آماده هستیم و برای محافظت از اسرائیلی‌ها اقدامات لازم را با متحدان خود انجام خواهیم داد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات